Logic4

Verschil in de openstaande posten balans controle

Het kan voorkomen dat een factuur is aangemaakt maar niet is verwerkt. In dat geval ontstaan er verschillen tussen de balans en de openstaande posten. Met verwerken bedoelen we in dit geval dat in het factuurscherm niet is gedrukt op de knop ‘Verwerken’. Deze is te herkennen aan de twee tandwielen. Om te controleren of dat inderdaad het geval is geweest kun je het journaaloverzicht het betreffende zoeken op het factuurnummer. Als er vervolgens geen journaalposten worden getoond dan is de factuur niet verwerkt in de boekhouding.

Let op dat bij het zoeken naar de journaalpost de juiste datum is gevuld! Het systeem vult deze automatisch waardoor de zoekrange beperkt is en het zoekresultaat onterecht niet de gevraagde journaalposten toont.

Om de factuur alsnog goed te verwerken kan de factuur opnieuw worden opengezet. Dit kan door te bellen of mailen met afdeling klantgeluk. Zij kunnen de factuur tijdelijk open zetten zodat de correctie gemaakt kan worden. De correctie is niets anders dan alsnog op de knop ‘Verwerken’ klikken. Op dat moment wordt de journaalpost gegenereerd en zal, als er opnieuw wordt gezocht in het journaal overzicht, er wel een journaalpost worden getoond.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
1

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.