In dit artikel wordt uitgelegd welke inrichtingen er moeten worden uitgevoerd om Transsmart verzendmethodes te kunnen gebruiken op uw webshop.
Voordat je kunt beginnen moet in de systeem instellingen de Transsmart gebruikersgegevens worden opgegeven. Ga via de tab “Instellingen” naar het item “Systeem instellingen”.
Ga daarna naar de tab “Verzenders”. In de groep “Transsmart” vindt u de velden om de gebruikersgegevens op te geven. U moet ook kunnen inloggen op het portaal van Transsmart met deze gebruikersgegevens.
Na het invullen drukt u op “Opslaan en sluiten”.
De eerst stap is het aanmaken van een nieuwe verzendmethode. Uitgebreide informatie over het aanmaken van een verzendmethode kunt u hier terug vinden.
Bij het aanmaken van de Transsmart verzendmethode is het van belang dat het type op “Transsmart” wordt gezet. Zodra u dit heeft gedaan moet de tab “Transsmart afleveropties” zichtbaar worden.
Onder de tab “Transsmart afleveropties” moet een vervoerder ID worden opgegeven. Deze kunt u terug vinden in het Transsmart portaal.
Tabblad ‘Export’
Om het label te kunnen ophalen via de API moet het volgende vinkje zijn geactiveerd: “Export zending na verwerking order”, dit vinkje zorgt ervoor dat er ten tijde van uitlevering er gelijk een verzendlabel wordt geprint. Hierdoor hoeft het portal van de vervoerder niet meer geraadpleegd te worden. Na het aanmaken van het verzendlabel is deze binnen de verkooporder ook terug te vinden binnen de module “DMS”.
Let op: Voor het automatisch printen van verzendlabels moet ‘Adobe Acrobat Reader DC’ ingesteld zijn als standaard PDF reader.
Bij het aanmaken van een Transsmart afleveroptie moet er een “Servicelevel tijd” worden opgegeven en eventueel een “Servicelevel overig”. En als laatst kan er per afleveroptie worden gekozen om afhaallocaties te tonen op de webshop. De servicelevels die u kunt selecteren worden bij Transsmart live uit het systeem gehaald. De servicelevels die u kunt selecteren zijn dus allemaal voor u beschikbaar.
Het kan voorkomen dat een bepaald artikel speciaal vervoer nodig heeft door bepaalde omstandigheden. Het is daarom mogelijk om per artikel een verzendoptie met voorrang in te stellen per zone. Zo is het mogelijk om voor bijvoorbeeld artikel x altijd te laten vervoeren met DHL terwijl andere artikelen in de order worden verzonden met UPS.
Het is ook mogelijk dit in te stellen in het artikel overzicht door op de rechter muisknop te klikken op een selectie van artikelen.