Logic4

Toevoegen betaalmethode

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een betaalmethode kunt toevoegen.

Allereerst dient er genavigeerd te worden naar ‘Instellingen’ om vervolgens het programma ‘Betalingscondities’ binnen de groep ‘Administratief’ aan te klikken.
In dit programma kan je de instellingen van een bestaande betaalmethode aanpassen en een nieuwe betaalmethode aanmaken.

Instellen nieuwe betaalmethode

instellingen-betaalmethodeIn de afbeelding hierboven wordt het programma getoond voor het aanmaken/wijzigen van een betaalmethode (betalingsconditie). Zoals je ziet valt er een hoop in te stellen:

  • ‘Betalings conditie’: hier geef je de naam van de betaalmethode op
  • ‘Nummer’: hier komt het automatisch gegenereerde nummer van de methode te staan
  • ‘Omschrijving op fact.’: hier kan je de omschrijving voor op de factuur ingeven
  • ‘Selecteer sleutel’: hier geef je de naam van de sleutel op
  • ‘Type online betaalmethode’: hier geef je het type op van de methode die hoort bij je payment provider. Veel gebruikte providers zijn: Multisafepay, Pay.nl en Cardgate.
  • ‘Gekoppeld aan type’: beide, particulier of zakelijk
  • ‘Wachten op betaling voor vrijgeven order’: N.v.t.
  • ‘Levering op rekening’: N.v.t.
  • ‘Balie betaalmodule gebruiken’: N.v.t.
  • ‘Aantal dagen’: in te stellen dagen voor levering op rekening
  • ‘Min bedrag’: in te stellen bedrag waar order minimaal aan moet voldoen voor gebruik van betaalmethode
  • ‘Max bedrag’: in te stellen bedrag waar order maximaal aan moet voldoen voor gebruik van betaalmethode
  • ‘Betalingsregeling %’: hier kan een percentage van het factuur bedrag worden berekend voor de Kredietbepaling of de Betalingskorting. Voor een Kredietbepaling wordt hier een positief percentage gevuld en bij een Betalingskorting wordt hier een negatief percentage gevuld
  • ‘Sorteer volgorde’: hier kan je een sorteervolgorde voor bepalen voor het tonen van de methode in de lijst in Logic4 (Backend)
  • ‘Niet printen bij het verwerken van een factuur’: n.v.t.
  • ‘Niet e-mailen bij het verwerken van een factuur’: n.v.t.
  • ‘Artikelcode’: koppel hier een artikel voor betaalkosten of korting
  • ‘Basis bedrag’: het basis bedrag voor de betaalkosten
  • ‘Toeslag % totaalbedrag’: toeslag percentage o.b.v. totaalbedrag
  • ‘Gratis betaling boven’: in te stellen bedrag waarboven de betaalkosten niet worden meegerekend

Als je meerdere webshops hebt kun je ook aangeven op het tabje ‘Gekoppeld aan websites’ welke betaalmethode gebruikt mag worden op welke webshop.

LET OP: bij het invullen van een betalingskorting of betaalkosten dient er een ‘kostenartikel’ gekoppeld te worden. Dit kan een niet-voorraad houdend artikel zijn

LET OP: bij het gebruik van betaalmethodes op de webshop dient de selecteer sleutel te corresponderen met de selecteer sleutel op het CMS item

TIP 1: als je de sortering van betaalmethodes wilt veranderen voor de webshop dien je de selecteer sleutel te voorzien van een nummering. Voorbeeld: ‘1-payment_14dagen’. Hou hierbij rekening met het feit dat de sortering gebaseerd is op tekst en een 1 dus net zo zwaar weegt als 100.

TIP 2: als je de betaalmethode debiteur afhankelijk wil maken dien je de selecteer sleutel te voorzien van de term ‘debiteurafhankelijk’. Voorbeeld: ‘1-payment_14dagen debiteurafhankelijk’. Deze betaalmethode wordt dan enkel zichtbaar op de webshop op het moment dat de debiteur deze methode heeft geselecteerd

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.