Logic4

(E) Tellerstanden factureren

Vanuit de module Eenhedenregistratie is het mogelijk om snel en makkelijk alle abonnementen, voorschotten en verrekeningen in één keer te factureren. De module Eenhedenregistratie maakt per contract een aparte order/factuur aan.

Klik vanuit de Tellerstanden module op “Tellerstanden factureren”. Onderstaand scherm wordt geopend.

Selecteer de juiste periode waarover je wilt factureren. Klik op “Zoeken”, het systeem geeft een overzicht van alle te factureren abonnementen, voorschotten en verrekeningen.
In de ‘status’ kolom wordt een mogelijke melding gegeven over niet ingevoerde tellerstanden, deze worden in de ‘niet ingevoerde tellers’ kolom getoond. Volg de volgende handleiding om tellerstanden in te voeren.

Selecteer de regels door te klikken op “Selecteer alle regels” of vink individuele regels aan en klik op “Factureren”. Na het factureren krijg je de melding dat de orders zijn aangemaakt. Je kunt de aangemaakte order terug vinden bij openstaande orders of via het desbetreffende contract. Na controle kunnen de orders uitgeleverd en gefactureerd worden.

Voorbeeld

In onderstaand voorbeeld factureren we het contract wat is ingericht in het helpartikel contract aanmaken.
Hierbij heeft de teller een voorschot van 1.000 per maand en is de eerste tellerstand 1.500 dit betekent dat er een verrekening van 500 extra tikken gaat plaatsvinden:

 

Tevens wordt het eerste voorschot gefactureerd en zal het abonnement ook meekomen op de order:

De uiteindelijke order ziet er als volgt uit:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
1
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.