Logic4

Spaarpunten inregelen

In de webshop is het voor klanten mogelijk om voor korting te sparen. Per uitgegeven bedrag krijgt de klant een x aantal spaarpunten. Deze spaarpunten kunnen in latere bestellingen worden gebruikt voor korting op nieuwe aankopen.

Aanmaken spaarpunt artikel

Wanneer je gebruik wilt maken van de spaarpunt functionaliteit dien je een artikel aan te maken.
Dit artikel geeft je de artikelcode: loyalty-points

Vervolgens koppel je deze aan een korting productgroep .

Te besteden bedrag per spaarpunt en waarde spaarpunt inregelen

Nadat je een spaarpunt artikel hebt aangemaakt dient er een waarde gekoppeld te worden aan deze spaarpunten.
Je moet dus bepalen/bedenken hoeveel euro een klant moet besteden voor 1 spaarpunt en wat de klant hiervoor terug krijgt.

Je kan bijvoorbeeld (laten) inregelen dat de klant voor elke €5,- die wordt besteed via de webshop, 1 spaarpunt ontvangt.
Daarnaast kun je (laten) inregelen dat elke spaarpunt een waarde vertegenwoordigd van €0,25.

Wanneer de klant dus €500,- besteed in de webshop dan ontvangt hij 100 spaarpunten en kan deze inruilen voor 100 x €0,25 = €25,- korting in zijn volgende bestelling.

Het bedrag dat moet worden besteed voor 1 spaarpunt en de waarde van de spaarpunten kun je doorgeven aan de Servicedesk van Logic4 en deze kunnen wij dan voor je inregelen.

FAQ

  • Kun je aangeven welke artikelen meedoen aan het puntensysteem?
    – Dit betreft de gehele webshop, er kunnen geen artikelen uitgesloten worden.
  • Kan je ook producten weggeven? Bijvoorbeeld cadeau A bij 1000 spaarpunten en cadeau B bij 2000 spaarpunten?
    – Nee, dan zou je kunnen gaan werken met cadeau artikelen (https://help.logic4.nl/cadeau-artikel/).
  • Doen alle klanten mee? Of kun je debiteuren uitsluiten?
    – Iedereen die kan inloggen op de webshop doet mee.
  • Kunnen klanten hun puntensaldo inzien?
    – klanten kunnen het eigen spaarsaldo bekijken via hun account:
  • Kan er een mail gestuurd worden (geautomatiseerd) als een bepaald aantal punten bereikt is?
    – Nee, klanten zien hun eigen puntensaldo, deze zie je niet terug in Logic4 Desktop. Je kan op basis van de (webshop) aankopen achterhalen hoeveel punten de klant heeft opgebouwd.

 

 

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
1

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.