In de webshop is het voor klanten mogelijk om voor korting te sparen. Per uitgegeven bedrag krijgt de klant een x aantal spaarpunten. Deze spaarpunten kunnen in latere bestellingen worden gebruikt voor korting op nieuwe aankopen.
Wanneer je gebruik wilt maken van de spaarpunt functionaliteit dien je een artikel aan te maken.
Dit artikel geeft je de artikelcode: loyalty-points
Nadat je een spaarpunt artikel hebt aangemaakt dient er een waarde gekoppeld te worden aan deze spaarpunten.
Je moet dus bepalen/bedenken hoeveel euro een klant moet besteden voor 1 spaarpunt en wat de klant hiervoor terug krijgt.
Je kan bijvoorbeeld (laten) inregelen dat de klant voor elke €5,- die wordt besteed via de webshop, 1 spaarpunt ontvangt.
Daarnaast kun je (laten) inregelen dat elke spaarpunt een waarde vertegenwoordigd van €0,25.
Wanneer de klant dus €500,- besteed in de webshop dan ontvangt hij 100 spaarpunten en kan deze inruilen voor 100 x €0,25 = €25,- korting in zijn volgende bestelling.
Het bedrag dat moet worden besteed voor 1 spaarpunt en de waarde van de spaarpunten kun je doorgeven aan de Servicedesk van Logic4 en deze kunnen wij dan voor je inregelen.