Het kan voorkomen dat een debiteur meerdere keren in het systeem staat en ook een order heeft geplaatst.
In deze handleiding leggen we uit hoe je dan een debiteur alsnog kunt samenvoegen tot een hoofd debiteur.
Let op:
1. Alleen de verkoophistorie wordt hierin meegenomen
Voor het gebruik dien je onderstaand gebruikers recht te activeren:
In de debiteurenkaart is een nieuwe functie toegevoegd die er voor zorgt dat een debiteur worden samengevoegd.
Er volgt een nieuwe popup waarbij de 2e debiteur geselecteerd kan worden om samen te voegen.
Het log in het scherm Debiteur samenvoegen geeft aan welke handelingen er zijn uitgevoerd bij de samenvoeging.
Resultaat:
In dit voorbeeld is debiteur met klantnummer 123123200 verborgen in het systeem en zijn de verkoopgegevens overgezet naar klantnummer 123123224
Welke zaken worden dan o.a. overgeheveld naar de te behouden debiteur?
Naast dat er een particuliere debiteur samengevoegd kan worden is het ook mogelijk om een zakelijke debiteur samen te voegen als deze dubbel in het systeem staat.
Hierbij is bovenstaande ook van toepassing.
Er is echter één voorwaarde
Bij een samenvoeging dient het BTW nummer overeen te komen. Indien dit niet het geval is zal de debiteur niet worden samengevoegd.