Webshop

Responsive instellingen

Er zijn vele configuraties beschikbaar als het gaat om de weergave van de diverse onderdelen binnen de webshop. In dit artikel worden de responsive instellingen uitgelegd. Dit zijn instellingen die bij elk item ingesteld kunnen worden om aan te geven op welk device het item zichtbaar moet zijn maar ook op welke volgorde en met welk formaat.

Indeling items webshop

1      Weergave instellingen webshop (per device)

Bij de responsive instellingen kan worden aangegeven op welke device de pagina configuratie of item wordt getoond, op welk formaat en welke volgorde. Voor de volgorde kunnen waarden tussen de 1 en 100 worden gekozen. Standaard is 1 boven en dan oplopend staat voor naar onderen. Voor de logobalk geld echter dat 1 helemaal rechts is en dan oplopend naar links.

Indien er twee of meer pagina configuraties/items aanwezig zijn met dezelfde sleutel, bepaald de positie achter het device welke eerst wordt getoond. Ook hier kan per device de volgorde verschillen. De breedte kan worden gevuld met een percentage tussen 0 en 100 waarbij 0 de standaard breedte van het onderdeel wordt gebruikt.

TIP: Nummer niet van 1, 2, 3, etc. maar van 10, 20, 30 etc. Op die manier kunnen er makkelijk nieuwe items tussen geplaatst worden.

Voorbeeld Responsive instellingen

Voor de optie ‘zichtbaar op…’ kan een vinkje worden gezet om aan te geven of het item |(in bovenstaand voorbeeld CMS) op dat apparaat weergegeven moet worden.
Bij de optie ‘breedte’ kan aangegeven worden of het item over de volledige breedte weergegeven moet worden.
bij de optie ‘positie’ kan de volgorde opgegeven worden. Hier is maar 1 item waardoor de waarde niet relevant is. Echter wanneer je in de toekomst nog een item wilt toevoegen en die moet voor dit CMS item komen te staan is het handig als de waarde 10 is. Als je dan bij het nieuwe toekomstige item een waarde kiest tussen 0 en 10 zal het voor het CMS item op de pagina worden weergegeven.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
3
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.