Dit artikel gaat in op het gebruik van het openstaande posten overzicht en hoe er betalingsherinneringen of aanmaningen verstuurd kunnen worden.
Navigeer in Logic4 naar ‘Relaties’ en klik vervolgens onder ‘debiteuren’ op ‘Openstaande posten’ Debiteuren’. U krijgt het volgende scherm te zien:
1 Zoeken: Zoek de openstaande posten van alle debiteuren
2 Opnieuw: Reset alle ingestelde filters
3 Inzien: Wanneer er een openstaande post is geselecteerd kan de factuur/order ingezien worden
4 Betaalnotitie: Bekijken wijzig de betaalnotitie van de geselecteerde regel
5 Nieuw: Maak een nieuwe herinnering aan
6 Overzicht: Herinneringen geselecteerde debiteur bekijken
U kunt het systeem automatisch een herinnering laten sturen naar de openstaande post voor de debiteuren. Klik in het ‘openstaande posten debiteuren’ overzicht op de knop ‘nieuw’ (zie hierboven bij punt 5 op de screenshot).
1 Datum: Datum dat de factuur verzonden is.
2 Betalen voor: Vervaldatum van de factuur
3 Vervallen (dagen): Aantal dagen dat de factuur is vervallen
4 Vorige Herinneringsdatum: Datum dat de vorige herinnering (indien leeg dan is er nog geen eerdere herinnering)
5 Nieuwe Herinnering vanaf: Ingestelde datum dat de nieuwe herinnering verstuurd moet worden.
6 Vorige Herinnering: Type voorgaande herinnering
7 Nieuwe Herinnering: Type herinnering dat verstuurd moet worden.
Tip: met de shift-toets ingedrukt kunt u meerdere regels tegelijk selecteren. Als u met de rechtermuisknop op de regels klikt, kunt in één keer de herinneringssoort aanpassen.