Logic4

Openstaande posten bekijken en betalingsherinneringen / aanmaningen versturen

Dit artikel gaat in op het gebruik van het openstaande posten overzicht en hoe er betalingsherinneringen of aanmaningen verstuurd kunnen worden.

Openstaande posten bekijken

Navigeer in Logic4 naar ‘Relaties’ en klik vervolgens onder ‘debiteuren’ op ‘Openstaande posten’ Debiteuren’. U krijgt het volgende scherm te zien:

1 Zoeken: Zoek de openstaande posten van alle debiteuren
2 Opnieuw: Reset alle ingestelde filters
3 Inzien: Wanneer er een openstaande post is geselecteerd kan de factuur/order ingezien worden
4 Betaalnotitie: Bekijken wijzig  de betaalnotitie van de geselecteerde regel
5 Nieuw: Maak een nieuwe herinnering aan
6 Overzicht: Herinneringen geselecteerde debiteur bekijken

Nieuwe herinnering aanmaken

U kunt het systeem automatisch een herinnering laten sturen naar de openstaande post voor de debiteuren. Klik in het ‘openstaande posten debiteuren’ overzicht op de knop ‘nieuw’ (zie hierboven bij punt 5 op de screenshot).

1 Datum: Datum dat de factuur verzonden is.
2 Betalen voor: Vervaldatum van de factuur
3 Vervallen (dagen): Aantal dagen dat de factuur is vervallen
4 Vorige Herinneringsdatum: Datum dat de vorige herinnering (indien leeg dan is er nog geen eerdere herinnering)
5 Nieuwe Herinnering vanaf: Ingestelde datum dat de nieuwe herinnering verstuurd moet worden.
6 Vorige Herinnering: Type voorgaande herinnering
7 Nieuwe Herinnering: Type herinnering dat verstuurd moet worden.

Tip: met de shift-toets ingedrukt kunt u meerdere regels tegelijk selecteren. Als u met de rechtermuisknop op de regels klikt, kunt in één keer de herinneringssoort aanpassen.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.