Binnen het Logic4 webshopplatform (Next) is het mogelijk om als ingelogde klant zelf bestellijsten aan te maken en daar artikelen aan toe te voegen. Hierdoor kunnen webshop-gebruikers zelf hun bestellijsten beheren en onderhouden. Dit betreft een webshop instelling die per webshop aan- of uitgezet kan worden. Deze instelling wordt beheerd door de Servicedesk.
Op de artikeldetailpagina in de webshop kan uw klant kiezen om het betreffende artikel toe te voegen aan een bestellijst. Dit kan door op de knop ‘Voeg toe aan bestellijst’ te klikken. Op dat moment opent zich een pop-up. Zie het voorbeeld hieronder:
Als een webshopgebruiker voor de eerste keer een bestellijst aanmaakt, gebeurt dat vaak op het moment dat de gebruiker een artikel wil toevoegen aan de bestellijst. De optie voor het aanmaken van een bestellijst wordt getoond als bij een artikel wordt geklikt op ‘Voeg toe aan bestellijst’. Onder de tekst ‘Of maak een nieuwe bestellijst’ kan de naam van de nieuwe bestellijst worden ingevoegd. Als vervolgens op het zwarte ‘+’ icoon wordt geklikt, zal bovenin de nieuwe bestellijst verschijnen. Het artikel kan vervolgens direct aan de bestellijst worden toegevoegd. Kies vervolgens voor ‘Opslaan’.
Als een webshopgebruiker meerdere bestellijsten heeft aangemaakt, worden deze ook getoond op de webshop op het moment dat een artikel wordt toegevoegd aan een bestellijst(en). In het onderstaande voorbeeld zijn vier bestellijsten aangemaakt. De geselecteerde iPhone wordt aan twee bestellijsten toegevoegd. Die bestellijsten zijn geselecteerd door daar een vinkje voor te plaatsen.
Het is ook mogelijk om de bestellijsten op te vragen via de button ‘Mijn account’ rechtsboven in het scherm. Als hierop geklikt wordt, verschijnt er aan de rechterkant een menu waarin de reeds aangemaakte bestellijsten worden getoond. Door op de bestellijst te klikken worden de artikelen getoond die in de bestellijst zijn geplaatst.