Een gebruiker kan binnen Logic4 meerdere mailadressen hebben. Die worden onder de gebruiker aangemaakt en kunnen worden gekozen als de gebruiker een mail gaat sturen. Bij mails die automatisch worden verzonden vanuit het systeem, denk aan automatische facturatie, geldt dat natuurlijk niet. Bij het aanmaken van meerdere mailadressen moet altijd één hoofd mailadres worden aangegeven. Het standaard mailadres.
Kies op het tabblad ‘Communicatie’ voor ‘Gebruikers Instellingen’ bij het onderdeel ‘Email Inrichten’. Vervolgens verschijnt een venster waarin twee tabbladen worden getoond. Namelijk de tabbladen ‘Email boxen’ en ‘Van adressen’. Kies hier voor het tweede tabblad waarna het volgende venster wordt getoond:
Bovenin kan de juiste gebruiker worden geselecteerd. Als dat gedaan is kan eronder een nieuw mailadres worden aangemaakt. Deze dient altijd voorzien te worden van een naam. Voorbeeld van een naam kan zijn: Sales mailbox. Waarbij het mailadres: sales@logic4.nl wordt ingevuld. Vergeet niet op de knop ‘Opslaan’ te klikken. Vervolgens kan er een ander mailadres worden aangemaakt.
Het mailadres wat het standaard mailadres is, dient te worden voorzien van een vinkje bij ‘Is standaard’.
In het grote witte veld eronder kan per mailadres een handtekening worden ingevuld. Die handtekening is dan specifiek voor die gebruiker in combinatie met het betreffende mailadres. Het is niet zo dat de handtekening die hier gevuld wordt ook automatisch wordt gezet bij alle andere gebruikers met hetzelfde mailadres.