Vanuit Logic4 bestaat de mogelijkheid om de mailstroom te laten lopen via de Logic4 mailserver en via je eigen Office 365 account. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je middels Office 365 kunt mailen vanuit Logic4.
LET OP: Om Office 365 te kunnen gebruiken dien je een pakket af te nemen bij Microsoft waar de Exchange service bij inbegrepen is! Zie onderstaande afbeeldingen voor meer informatie.
Om gebruik te maken van Office 365 dien je eerst je Office 365 account toe te voegen. Hiermee maak je contact met je office 365 account.
Zorg er voor dat deze gegevens worden opgeslagen.
LET OP: Verzonden e-mail en inkomende e-mail worden niet opgeslagen onder Communicatie in Logic4. Deze vind je terug in je eigen Office 365 account of bij de debiteuren- en crediteurenkaart.
E-mails van het type WebsiteEmail zijn niet in te zien in Logic4 en Office 365. Deze templates worden via het Next platform verstuurd.Het betreft enkel emails van het type BackOffice_Email
Wanneer je nog niet bent ingelogd en je roept een email functionaliteit aan waarbij er gemaild word vanuit Office365 dan komt er een popup naar voren dat je moet inloggen alvorens je kunt e-mailen.
Bij stap 1 is uitgelegd hoe de gebruiker zijn Office 365 account toevoegt aan de gebruikersgegevens. Echter heeft dit betrekking op alleen de eigen gestuurde e-mails en afhankelijk van de afgegeven rechten heeft enkel de gebruiker toegang.
In veel situaties word er gewerkt met Gedeelde mappen. Dit is van toepassing als e-mails zoals facturatie e-mails of verzendbevestigingen van een bedrijfsemail adres worden verstuurd, denk hierbij aan info@bedrijfsemail.nl.
Let op:
Het is belangrijk dat als er met meerdere email boxen wordt gewerkt dat de gedeelde mappen bij iedere gebruiker zijn ingericht.
Hiervoor dien je als gebruiker de gedeelde mappen toe te voegen. Voordat de gedeelde mappen toegevoegd kunnen worden dient in de Microsoft 365 admin center de toegang en de rechten geregeld te worden.
Meer informatie over Microsoft 365 beheer centrum vind je hier:
https://docs.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/admin/admin-overview/admin-center-overview?view=o365-worldwide
Hoe kunnen gedeelde mappen worden toegevoegd?
Office 365 gebruikers moeten rechten hebben om mails te lezen, aanpassen en verzenden (read, write, send) voor zowel de eigen mailbox als gedeelde mailboxes. Dit is zoals hierboven aangegeven in te richten in Office 365.
In dit scherm is het standaard email verzendadres in te stellen.
Dit scherm is toegevoegd aan de groep Email inrichten:
Dit is het systeem brede email adres vanuit waar gemaild word.