Logic4

Mailen met Office 365

Vanuit Logic4 bestaat de mogelijkheid om de mailstroom te laten lopen via de Logic4 mailserver en via je eigen Office 365 account. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je middels Office 365 kunt mailen vanuit Logic4.

LET OP: Om Office 365 te kunnen gebruiken dien je een pakket af te nemen bij Microsoft waar de Exchange service bij inbegrepen is! Zie onderstaande afbeeldingen voor meer informatie.

office-365 office-365

Instellen van je Office 365 account

De instellingen van Office 365 zijn te vinden onder het tabblad Gebruikers en vervolgens ‘Mijn gebruikersgegevens aanpassen’. De instellingen die je hier invoert worden enkel toegepast op de huidige gebruiker. Voor iedere gebruiker moet dit dus apart worden ingesteld.

Office 365 instellen in Logic4
Office 365 instellen in Logic4

Instellen

Office 365 instellen in Logic4 De invoervelden van Office365 bestaan uit:

  • Gebruik maken van Office 365
    Hiermee zet je het gebruik van Office 365 uit of aan. Om gebruik te maken van Office 365 moet dit vakje aangevinkt zijn. Office365 werkt in samenwerking met Logic4 (FISI) mail.
  • Gebruikers
    Deze dropdown bevat een lijst van alle Office 365 accounts die je hebt ingesteld voor deze Logic4 gebruiker. Met behulp van de dropdown kun je wisselen tussen deze accounts mocht je wat willen aanpassen. Daarnaast kun je een account verwijderen door op het rode ‘Stop’ icoon te klikken in de dropdown. Deze zal dan het geselecteerde Office365 account verwijderen.
  • Gebruikersnaam & Wachtwoord
    Vul hier de account gegevens van jouw Office365 account in.
  • Mappen
    De geselecteerde Office 365 mappen zullen worden gesynchroniseerd met Logic4. Dat betekent dat de inhoud van deze mappen zichtbaar zal worden in Logic4 E-mail. Bijvoorbeeld: Email uitwisseling met een klant / debiteur zal terugkomen op de debiteurenkaart van die klant / debiteur.
  • Systeem standaard verzendadres
    Hiermee kies je ervoor om het geselecteerde Office 365 account in te zetten als systeemstandaard in plaats van bijvoorbeeld de Logic4 mail. Berichten zoals “Order bevestiging”, “Order factuur”, “Herinnering” en dergelijke systeem e-mails zullen hierdoor verzonden worden met behulp van het Office 365 account en verschijnen in de “Verzonden” box van de geselecteerde gebruiker.
    Als je dit vinkje niet aanzet dan zullen de systeem e-mails verzonden worden met Logic4 e-mail zoals de meerderheid van de gebruikers dat gewend is. Je gebruikt de Office 365 integratie dan enkel om e-mail te synchroniseren en nieuwe e-mails te verzenden.

Wanneer de Office 365 gegevens zijn ingevuld en het vinkje is gezet, moet Logic4 opnieuw opgestart worden om de instellingen actief te laten worden.

LET OP: Verzonden e-mail en inkomende e-mail wordt nog niet opgeslagen onder Communicatie in Logic4. Deze vind je terug in je eigen Office 365 account of bij de debiteuren- en crediteurenkaart.

Voorbeeld configuratie

Office 365 instellen in Logic4

Voorbeeld configuratie Office 365 mail in Logic4

Waar wordt het gebruikt?

Debiteuren- en Crediteurenkaart

Office 365 in Logic4 debiteurenkaart

 

Email verzenden, beantwoorden, en doorsturen

Office 365 in Logic4 e-mail

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk door een e-mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.