Logic4

Magazijn aanmaken / beheren

In de applicatie kun je nieuwe magazijnen aanmaken en bestaande magazijnen beheren.
Magazijnen worden gebruikt om voorraad te administreren en inzichtelijk te maken waar deze voorraad zich bevindt.
Een magazijn heeft stellingen en schappen die je zo gedetailleerd in kunt stellen als je wenst.

Toevoegen van een nieuw Magazijn

Om een nieuw magazijn toe te voegen ga je naar: Artikelen -> Inrichten -> Voorraad locaties beheren.

  1. Hier geef je het magazijn een herkenbare naam.
  2. Nadat je voor dit magazijn locaties hebt aangemaakt, kun je hier de standaard picklocatie instellen.

Na het aanmaken van een magazijn dien je deze in te delen in rijen en kolommen. Het aanmaken van minimaal 1 rij en 1 kolom is voldoende.
Bij het toevoegen van een rij (of kolom) kies je het magazijn waarbij deze rij hoort en geef je deze een naam.

Na het invoeren van de gewenste rijen en kolommen kun je locaties aanmaken (een combinatie van een magazijn, een rij en een kolom).
Standaard heeft een magazijn 3 locaties nodig: ‘Pick’, ‘Bulk’ en ‘Onderweg/Afboeken’.

Bij het aanmaken van een nieuwe locatie selecteer je eerst het betreffende magazijn, vervolgens de gewenste rij en de gewenste kolom. Vervolgens kun je een nieuwe locatienaam opgeven.
Voor het type hebben we de keuze uit ‘Pick’ en ‘Bulk’.
Voor de locatie ‘Onderweg/Afboeken’ kies je het type ‘Pick’ en zet je het vinkje ‘Beschikbare voorraad’ uit.

Na het aanmaken van deze locatie kun je het magazijn gaan gebruiken om voorraad te registreren.

Wijzigen magazijn

Als je een bestaand magazijn wil aanpassen en/of hier een nieuwe locatie aan wil toevoegen, dan volg je dezelfde stappen als bij het toevoegen van een nieuw magazijn. Het enige verschil is dat je het reeds bestaande magazijn selecteert in plaats van het nieuwe magazijn.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk door een e-mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.