Overig

Lisa LogiLikes

In dit artikel leggen we je uit welke wijzigingen we gaan aanbrengen in ons Lisaplatform met betrekking tot onze themawensen.

Doorontwikkeling

Een aanzienlijk deel van onze doorontwikkeling vindt plaats via Lisa. Lisa kent een grote historie in gerealiseerde wensen en daar zijn we jou als klant ook heel dankbaar voor. Begin 2020 hebben we themamaanden geïntroduceerd. Met behulp van deze thema’s hebben wij als Logic4 kunnen focussen op specifieke onderdelen in onze software, met als resultaat meer toegevoegde waarde in dezelfde tijd. Deze zogenaamde themawensen kunnen momenteel met gekregen uren worden geïnvesteerd maar ook met gekochte uren. Maatwerkwensen daarentegen (in de categorieën Functionaliteit, Design, Import/Export en Inrichting) kunnen alleen met gekochte uren worden geïnvesteerd.

Om niet alleen vandaag, maar ook morgen het allerbeste product voor onze klanten te kunnen garanderen, dient er voldoende structuur en ruimte te zijn voor weloverwogen investeringen in het product.

Logic4 presenteert u: LogiLikes!

Vanaf 2022 gaan we een nieuw systeem binnen Lisa introduceren dat de plaats inneemt van de gekregen uren. Lisa gaat alle huidige wensen die onder een maandthema vallen bundelen en tonen op een nieuwe pagina in 1 lange lijst. Op deze pagina kun jij als gebruiker voortaan jouw stem uitbrengen op wensen die jij belangrijk vindt. Jij bepaalt dus de prioriteit. De wensen met het meest aantal likes komt bovenaan; wensen met de minste likes belanden onderaan de lijst. We hebben dit systeem LogiLikes gedoopt: je geeft jouw like op een wens naar keuze en je mag zoveel likes geven als je zelf wilt.

Afhankelijk van je licentie (Business, Professional of Premium) kun je maximaal 1, 2 of 3 likes uitbrengen op een wens. Op basis van de hoeveelheid likes weten wij waar de interesse ligt van onze gebruikers en zullen wij de wensen met het hoogst aantal likes gaan oppakken, uitwerken, inplannen en ontwikkelen.

Kan ik zelf nieuwe wensen aandragen?

Natuurlijk, dat is een van de pijlers van Lisa. Wanneer wij een nieuwe wens ontvangen, gaan we vooraf kort kijken of de wens duidelijk en helder beschreven is. We behouden ons het recht voor om in deze fase, maar ook later in het traject, om de wens alsnog af te wijzen, bijvoorbeeld wanneer het technisch (nog) niet realiseerbaar is, de wens al een plek heeft op onze functionele roadmap of wanneer het niet aansluit op de kernactiviteiten van Logic4.

De manier waarop een wens wordt ingevoerd blijft ook ongewijzigd: het gebruik van een user story met acceptatiecriteria blijft het uitgangspunt.

Ontvang ik automatisch een e-mail bij wijzigingen als ik een LogiLike plaats?

Het plaatsen van een LogiLike staat niet gelijk aan het volgen van een wens. Als je op de hoogte wilt blijven van een wens, geef je een druk op de knop ‘Volgen’. Hierdoor blijf je op de hoogte van de reacties die worden geplaatst en alle toekomstige statuswijzigingen. Vind je de wens niet meer interessant? Druk dan op de knop ‘Niet meer volgen’. Je ontvangt dan geen e-mails meer van deze wens.

Hoe zit het met mijn gekregen uren?

Jouw huidige regeling in gekregen uren blijft ongewijzigd. Ook de uitgifte van nieuwe uren zal doorgaan conform contractafspraak. Jouw gekregen uren hoef je niet meer in te zetten voor themawensen. Vanaf 2022 kun je jouw gekregen uren ook inzetten op maatwerkwensen, te weten in de categorieën Maatwerk functionaliteit en API. Er komen dus meer wensen beschikbaar om jouw gekregen op te investeren. De categorieën Maatwerk design (designwensen specifiek voor jouw webshop), Maatwerk inrichting (inrichtingsvraagstukken door een van onze consultants) en Maatwerk Import/Export (import of export van jouw gegevens binnen Logic4) kunnen alleen met gekochte uren worden betaald.

Ik heb nog een themawens open staan: wat gebeurt hiermee?

Alle openstaande themawensen komen vanaf 2022 in aanmerking voor de LogiLikes. Is de wens per januari 2022 volledig geïnvesteerd, dan verandert er niets: geïnvesteerde wensen gaan wij inplannen en ontwikkelen. Alle wensen die per januari 2022 nog niet zijn geïnvesteerd (dit betreft zowel wensen met de status Nieuw, In onderzoek als Wacht op investering, welke slechts ten dele zijn geïnvesteerd) worden in de grote lijst van de LogiLikes opgenomen. Eventueel reeds geïnvesteerde uren zullen uiteraard worden geretourneerd. De wens staat vanaf dat moment in de lijst om geliket te worden.

Blijft Lisa open voor opmerkingen en reacties van onze kant?

Jazeker, de kern van Lisa blijft intact: jij als klant geeft aan waar jouw wensen liggen. Het open forum platform blijft zoals het is: samen kunnen jullie met elkaar een wens bespreken, aanscherpen en bijschaven om deze nog beter aan te laten sluiten bij jullie situatie. Uiteraard blijven alle wensen volledig inzichtelijk en blijven ook de categorieën intact, zodat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt.

Wanneer worden wensen die bovenaan staan opgepakt?

In de eerste helft van 2022 gaan we eerst de themawensen met een investering uit 2021 oppakken. Zodra deze zijn afgerond, gaan we verder met de wensen die op basis van LogiLikes bovenaan staan.

Wanneer wordt Lisa aangepast?

De release van de nieuwe Lisa staat gepland voor woensdag 12 januari. Tot die tijd blijft de oude werkwijze intact.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk door een e-mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
1
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.