Webshop

Instellen PayPal Express checkout op de webshop

Als jullie organisatie PayPal gebruikt als betaaloptie op de webshop, dan is het mogelijk om ook gebruik te maken van de PayPal fast checkout. Deze fast checkout wordt al weergegeven in het winkelmandje en biedt klanten de mogelijkheid om snel af te rekenen in de webshop. Hiervoor is wel een account bij PayPal vereist. Hieronder wordt toegelicht welke instellingen doorlopen moeten worden.

Website registeren bij PayPal

Als eerste dient de webshop geregistreerd te worden bij PayPal. Hiervoor dient een account aangemaakt te worden op https://developer.paypal.com/developer/applications/. Nadat hier een account is aangemaakt dient een Access Token gegenereerd te worden. Deze Access Token dient doorgegeven te worden aan de afdeling Klantgeluk. Zij moeten deze Token verwerken in de backoffice. 

Aanmaken Api Credentials

Nadat de login is aangemaakt bij PayPal dient een access token aangemaakt te worden. Dat kan op het tabblad ‘My Apps & Credentials’. Hier dient op het aangemaakte account een secret key + Client ID aangemaakt te worden. Zie het voorbeeld hieronder:

Nadat het bovenstaande is aangemaakt kunnen de secret key en de Client ID worden opgevraagd en doorgegeven worden aan Logic4. De gegevens zijn als volgt op te vragen in de PayPal portal:

LET OP: wanneer je op de website klikt, kun je de API gegevens van Sandbox en Live inzien. Standaard staat deze op Sandbox en hiervoor dien je dus de switch te maken naar live om de juiste credentials aan ons door te geven.

Telefoonnummer uit PayPal erven

Het is ook mogelijk om het telefoonnummer mee te nemen in de checkout pagina. Hiervoor dien je de volgende instellingen aan te zetten:

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met afdeling klantgeluk door een mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.