Logic4

Inrichting Payment provider Adyen in Logic4 Desktop

In deze handleiding leggen we uit hoe je Adyen kunt inrichten in de Logic4 applicatie. Een deel kun je zelf inrichten en een deel kun je doorgeven aan je consultant of aan de Servicedesk via help@logic4.nl.

1. Adyen instellingen in Logic4 Desktop

Om gebruik te maken van de refund functionaliteiten dien je in Logic4 Desktop onderstaande instellingen op te geven:

  • Adyen Merchant Account
  • Adyen Web Service Account
  • Adyen Web Service Password

Deze instellingen kun je vinden via ‘Website’ en vervolgens te kiezen voor ‘Websites overzicht’ en tabblad ‘Providers’.

Let op: De gevraagde gegevens kun je via Adyen opvragen.

2. Adyen configuratie in Logic4 Webshop

Om gebruik te kunnen maken van de Adyen functionaliteiten op het webshop platform dienen onderstaande configuratie-instellingen te worden aangeleverd aan je consultant of de Logic4 Servicedesk via help@logic4.nl. Deze kun je zelf niet configureren.

De instellingen van Adyen vind je onder het kopje Adyen configuraties.

3. Adyen accounts

Adyen kent 2 soorten accounts:

  • Hoofd account (in dit geval Logic4BV)
  • Merchant account (in dit geval Logic4BVNL)
  1. Klik op ‘no merchant selected’ en selecteer vervolgens je Merchant account.

Let op: Er moet specifiek worden gewerkt met het Merchant account.

4. Adyen configuraties

Bij Adyen kun je inloggen op een testomgeving en een live omgeving. In dit artikel behandelen we de testomgeving, echter zijn de handelingen voor de live omgeving exact hetzelfde.

Skin

Je dient in Adyen een ‘Skin’ aan te maken. Deze skin bepaalt de algemene Adyen pagina en welke betaalmethoden op de Adyen pagina worden getoond (‘Adyen – Standaard HPP’).

  1. Klik op in het menu op ‘Account’.
  2. Klik in het dropdown menu op ‘Skins’.

Edit skin configuration


Noteer na het configureren van de skin de volgende velden. Deze dien je later door te geven aan Logic4:

  1. De ‘Skin code’ van je skin.
  2. De HMAC-sleutel voor de testomgeving.
  3. De HMAC-sleutel voor de live omgeving.

Server communication

Om communicatie op te zetten tussen Adyen en Logic4 dient Adyen een URL te krijgen waar zij hun berichten met updates over betalingen naartoe kunnen sturen. Hiervoor is een pagina  geïmplementeerd. Dit betreft de URL: https:www.jewebshop.nl/Adyen_ReceiveAsync.aspx.

Om de ‘Server communication’ op te zetten dien je de volgende stappen te doorlopen:

  1. Klik in het hoofdmenu op ‘Account’.
  2. Klik in het dropdown menu op ‘Server communication’.

Vervolgens word je doorverwezen naar onderstaande pagina:

  1. Klik op ‘Add’ om een ‘Standard Notification’ toe te voegen.

Vervolgens word je doorverwezen naar onderstaande pagina:

  1. Geef de URL van je webshop op met de Adyen pagina. Voorbeeld: https:www.jewebshop.nl/Adyen_ReceiveAsync.aspx.
  2. Zet het veld ‘Method’ op ‘HTTP POST’.
  3. Geef een User Name op.
  4. Geef een Password op.

Noteer je username en password, deze dien je door te geven aan Logic4 via help@logic4.nl

5. Adyen configuraties doorgeven aan Logic4

Adyen Merchant Account

Dit betreft de accountnaam van je Merchant Account. De accountnamen kun je op de volgende manier terugvinden:

  1. Klik op ‘No merchant selected’.
  2. Klik op ‘See all merchant accounts’.
  3. Kies uit je lijst een accountcode die je wil koppelen aan je webshop.

6. Adyen Web Service Username/Password

Je dient de credentials aan te leveren aan Logic4 voor de server communicatie.

Deze credentials betreffen de Username en Password die je eerder hebt opgegeven.

Adyen Webshop Skin Code & HMAC Test & HMAC Live

Dit betreft de Skin Code, HMAC Test sleutel en HMAC Live sleutel die bij stap 4 zijn behandeld.

Lever de volgende gegevens aan bij Logic4:

De volgende instellingen dien je samen met je consultant te bepalen:

7. Logic4 betaalmethoden

Nadat alle bovengenoemde configuraties zijn doorlopen en ingesteld kun je de betaalmethoden configureren in Logic4 Desktop. Adyen wordt dan geactiveerd bij het type betaalmethode.
Voor meer informatie over de inrichting van de betaalmethoden zie dit help artikel: Toevoegen betaalmethode

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Nieuws

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.