Via het tabblad Administratie kunt u onder de groep Inrichten kiezen voor ‘Resultaat periode instellingen’. Deze functionaliteit maakt het mogelijk om snel en overzichtelijk een standaard overzicht te draaien van de resultaten over een zelf te kiezen periode. Onder instellingen is in te stellen welke grootboekcategorieën mee moeten worden genomen in het overzicht. De vooraf ingestelde groepenindeling staat vast. Dat zijn dus netto omzet, kostprijs van de omzet, kosten, financiële betalen en lasten en overig. Bij de nummers 1 t/m 4 zijn zelf in te vullen. Door op de ‘X’ te klikken (blauw omrand) wordt de keuze gereset en kan er een nieuwe keuze worden gemaakt. Onder iedere sub categorie staat een optie om te totaliseren. Dat betekent dat er per sub categorie een totaal wordt getoond zonder dat uit te splitsen naar grootboekrekeningen. Bij nummer 5 kan worden aangegeven hoe de bedragen weergegeven moeten worden.
Nadat de instellingen zijn gedaan en de gewenste grootboekcategorieën zijn ingesteld kan kan het overzicht worden gedraaid. Door bij periode een datum van en tot te kiezen wordt van die periode en totaal weergegeven. Het is mogelijk om tot 4 perioden te vullen. Daarnaast is het mogelijk om specifiek voor een kostenplaats dit overzicht laten maken. Om het resultaat in te zien moet worden gekozen voor de knop ‘Export’ links bovenin het venster. De resultaten worden naar Excel geëxporteerd.