Logic4

Inrichten MultiSafepay

Hieronder wordt in een aantal stappen uitgelegd hoe MultiSafepay ingericht moet worden aan zowel de gebruikerskant als de Logic4 kant.

Aanmelden op MultiSafepay

Als eerste moet de gebruiker zich aanmelden bij MultiSafepay om een account af te nemen. Dit kan worden gedaan door hier te klikken. Vervolgens kan er in de portal van multiSafepay een website aangemaakt worden. Hierbij wordt een api sleutel gegenereerd. Deze api sleutel heeft team klantgeluk of uw consultant nodig om de koppeling te maken. Deze kunt u aan de consultant doorgeven of anders mailen naar help@logic4.nl

Inrichting betaalmethoden

Voor de rechtstreekse koppeling met met MultiSafepay kunnen in Fisi onder Instellingen en dan de Betaalmethoden de verschillende betaalmethoden aangemaakt. Op basis van het type wordt direct doorgelinkt naar de betreffende betaalmethode. De verschillende Type online betaalmethoden zijn de volgende:

-MultiSafepay MultiSafepay, Bancontact MultiSafepay, Bank Transfer MultiSafepay, Giropay MultiSafepay, Ideal MultiSafepay, Maestro MultiSafepay, MasterCard MultiSafepay, PayPal MultiSafepay, Sofort Banking MultiSafepay, en Visa. Als de optie MultiSafepay (zonder betaalmethode toevoeging) wordt gebruikt, wordt er doorgelinkt naar een pagina van MultiSafepay waar nog gekozen moet worden voor de betaalmethode. Bij alle andere methoden wordt er automatisch gewerkt vanuit de next shop met de betaalmethode die achter het koppelteken staat. Dit voor de one-page-checkout. Om dit in te richten moeten de volgende zaken worden ingericht.

1. Hier kan de tekst worden ingevuld die later ook op de factuur naar voren kan komen

2. Hier wordt de Selecteer sleutel gevuld welke ook gevuld wordt bij het CMS item, op die manier wordt de tekst van het CMS item binnen de shop getoond bij de betaalmethode

3. Hier wordt het type ingegeven van de specifieke betaalmethode

4. Hier kan worden aangegeven of de betaalmethode zichtbaar is voor particulieren, bedrijven of beide

5. Dit vinkje moet aangezet worden, om te zorgen dat eerst de betaling is afgerond voordat de order wordt uitgeleverd

6. Hier kan een minimaal bedrag van de order worden gevuld waarvoor de methode beschikbaar is

7. Hier kan een maximaal bedrag van de order worden gevuld waarvoor de methode beschikbaar is

8. (optioneel) Als er betaalkosten aan de betaalmethode moeten komen te hangen kan hier een artikelnummer worden gevuld waarop deze kosten worden geboekt.

9. (optioneel) hier kan een bedrag worden gevuld van de betaalkosten

10. (optioneel) hier kan een percentage van het totaal bedrag worden gevuld voor de betaalkosten

11. (optioneel) hier kan worden aangegeven vanaf welk bedrag er geen betaalkosten worden gerekend

12. Hier kan aangegeven worden aan welke webshops de betaalmethode is gekoppeld.

Aanmaken CMS pagina

Voor de aangemaakte betaalmethoden moet een CMS item worden aangemaakt, welke getoond wordt op de webshop. In onderstaande voorbeeld is de selecteersleutel “MultiSafepay – Ideal” gebruikt. Deze moet bij het CMS item ook worden gebruikt. Het CMS item is toe te voegen onder website en dan te klikken op Content Management System.

 

Aanmaken tussenrekening voor MultiSafepay

De betalingen gedaan via MultiSafepay worden automatisch weggeschreven naar een tussenrekening. U kunt hiervoor een grootboeknummer aanmaken welke hiervoor wordt gebruikt. Vervolgens kan er een Dagboek worden aangemaakt van het type Tussenrekening. Koppel hier het betreffende grootboeknummer aan. Vervolgens kunt u via het Tussenrekeningenoverzicht het bijbehorende nummer opvragen. Dit overzicht kunt u vinden op het tabblad Administratie > Dagboeken gekoppeld > Tussenrekeningen.

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met afdeling klantgeluk door een mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.