Logic4

Inrichten ITS

Met ITS is het mogelijk om issues of incidenten vast te leggen en te monitoren. Voordat we een ITS “ticket” kunnen aanmaken moet deze module ingericht worden. Onderstaand zullen we stap voor stap de inrichting van ITS behandelen. Mochten er vragen zijn over het inrichten dan kun je contact opnemen met de afdeling klantgeluk.

ITS Levels

ITS level geeft de prioriteit van het ITS ticket aan. Hier kun je bijvoorbeeld “Hoog”, “Normaal” of “Laag” invullen. Uiteraard ben je vrij om zelf het level aan te geven. Klik op ITS levels onder Inrichten.

Vul de volgende gegevens in:

  • Naam: de naam van het level. Bijvoorbeeld: Hoog, Normaal of Laag.
  • Sorteer volgorde: bepaald de volgorde van weergave.
  • Kleur: Dit is de kleur die wordt weergegeven in het ITS overzicht.

ITS statussen

ITS status geeft de status van het “ticket” weer. Een status kan bijvoorbeeld zijn: “Open”, “In behandeling”, “Afgekeurd”, “Gesloten”,etc.

Je bent vrij om hier zelf statussen aan te maken. Klik hiervoor op ITS Statussen bij Inrichten.

Vul de volgende gegevens in:

  • Naam: de naam van de status. Bijvoorbeeld: Open, In behandeling of Gesloten.
  • Sorteer volgorde: bepaald de volgorde van weergave.
  • Kleur: Dit is de kleur die wordt weergegeven in het ITS overzicht.

Je kan per status aangeven voor welke gebruiker of gebruikersgroep deze status actief moet zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een gebruikersgroep alleen rechten geven openstaande ITS tickets. Dit doe je door op het tabblad Gebruikers rechten de betreffende gebruikers aan te klikken of op het tabblad Gebruikersgroep rechten de betreffende groep.

Rechten op basis van gebruikersgroep

Rechten op gebruikers niveau

ITS groepen

Aan de hand van ITS groepen kan een onderverdeling gemaakt worden van de verschillende issues/incidenten. Denk bijvoorbeeld aan een onderverdeling in afdeling of bijvoorbeeld: schade, retour, klacht, etc.

Klik op ITS groepen.

Vul de volgende gegevens in:

  • Naam: de naam van de groep. Bijvoorbeeld: Schade, Retour of Klacht.
  • Kleur: Dit is de kleur die wordt weergegeven in het ITS overzicht.

ITS types

Aan de hand van ITS type kan een groepering gemaakt worden. Denk bijvoorbeeld aan een onderverdeling in afdeling, bijvoorbeeld: magazijn, verkoop, inkoop, etc.

Klik op ITS groepen.

Vul de volgende gegevens in:

  • Naam: de naam van het type. Bijvoorbeeld: Schade, Retour of Klacht.
  • Kleur: Dit is de kleur die wordt weergegeven in het ITS overzicht.

ITS project

Een ITS kan gekoppeld worden aan een bepaald project. Denk bijvoorbeeld aan een onderverdeling in project, afdeling, bedrijfsactiviteit, etc.

Vul de volgende gegevens in:

  • Naam: de naam van het project
  • Kleur: dit is de kleur die wordt weergegeven in het ITS overzicht.
  • Project omschrijving: korte omschrijving van het project
  • Gerbuikers rechten: welke gebruikers hebben toegang tot dit project.
  • Gebruikersgroep rechten: welke gebruikersgroepen hebben toegang tot dit project.

ITS prioriteiten

Aan de hand van ITS prioriteit kan de prioriteit van een ITS aangegeven worden. Denk bijvoorbeeld aan een Laag en Hoog.

Vul de volgende gegevens in:

  • Naam: naam van de prioriteit.
  • Sorteer volgorde: dmv cijfers kan de sorteer volgorde aangegeven worden.
  • Kleur: dit is de kleur die wordt weergegeven in het ITS overzicht.

Tip: Nummer niet van 1, 2, 3, etc. maar van 10, 20, 30 etc. Op die manier kunnen er makkelijk nieuwe items tussen geplaatst worden.

ITS instellingen

Bij ITS instellingen kun je een aantal standaard instellingen opgeven bij het aanmaken van een nieuw ITS.

Standaard ITS status: geef hier de status op die standaard gevuld wordt bij het aanmaken van een ITS.

Standaard activiteit status: geef hier de status op die standaard gevuld wordt bij het aanmaken van een ITS.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.