Logic4

Ik krijg de volgende melding: De Microsoft.ACE.OLEDB.12.0-provider is niet geregistreerd op de lokale computer

Bij het importeren van gegevens via bijvoorbeeld Logiport kan het voorkomen dat je op je lokale PC niet de juiste ondersteuning-/stuurprogramma’s hebt geïnstalleerd.

In dit artikel wordt uitgelegd wat je hiervoor kunt inregelen.

Stap 1: Download het benodigde programma Microsoft Access Database Engine 2010 Redistributable

Meer informatie vind je Hier:

Let op: Gebruik je Office365 in combinatie met Logic4Desktop gebruik dan deze link: Microsoft Acces Database Engine

Vervolgens kies je de volgende optie:

Je opent de locatie en kopieert het bestand bijvoorbeeld naar een makkelijk te onthouden locatie (bijvoorbeeld C:\\MijnDocumenten\…….)

Stap 2: Installeren Microsoft Access Database Engine 2010 via Command Prompt

Open de Command (Opdracht) Prompt via Start en typ CMD.

Voer je locatie in waar je het bestand hebt opgeslagen gevolgd door de bestandsnaam en ‘ /passive’

Voorbeeld: C:\Downloads\AccessDatabaseEngine.exe /passive

Je krijgt dan de vraag of je dit wilt uitvoeren en kies hier Ja.

Start vervolgens je PC opnieuw op en open Logic4Desktop. Je kan vanaf nu weer importeren.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net

Nieuws

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.