Logic4

Gerelateerde artikelen toevoegen aan een artikel

Een artikel kan naast variantbalken ook alternatieven, gerelateerde artikelen en/of accessoires bevatten. Deze wil je niet altijd weergeven middels variantbalken maar wél tonen op de artikeldetailpagina. Klanten worden dan getriggerd extra aankopen te doen of te kiezen voor een duurdere variant. In dit artikel laten we zien hoe die artikelen gekoppeld kunnen worden en hoe die vervolgens weergegeven kunnen worden.

Koppelen van alternatieven, gerelateerde artikelen en accessoires aan een bestaand artikel

Via het tabblad ‘Artikelen’ kan via het ‘Artikel overzicht’ gezocht worden naar het artikel die moet worden voorzien van een alternatief, gerelateerde artikelen en/of accessoires. Als het betreffende artikel is gevonden kan het op het tabblad ‘Gerelateerde artikelen’ de gewenste artikelen gekoppeld worden.

Let op: het alternatief, gerelateerde artikel en/of accessoires moet wel als artikel zijn aangemaakt in Logic4! Anders is deze niet zichtbaar op het tabblad ‘Gerelateerde artikelen’.

In het voorbeeld hieronder zijn bij artikel 636251 twee Alternatieve artikelen en vijf accessoire artikelen gekoppeld. Dat wordt dan als volgt weergegeven bij een artikel op het tabblad ‘ Gerelateerde artikelen’:

Door op de knop ‘Toevoegen’ te klikken zal het artikeloverzicht venster geopend worden waarin de gewenste artikelen geselecteerd kunnen worden. Die worden vervolgens gekoppeld aan het ‘hoofdartikel’. Door in de kolom Soort te gaan staan bij het betreffende artikel kan worden aangegeven welk soort het is. De vrije velden kunnen worden gebruikt om labels toe te voegen aan een artikel. Zie hiervoor de volgende stap.

 

Weergave van alternatieven, gerelateerde artikelen en accessoires op de webshop

Nadat alle artikelen zijn gekoppeld worden de gerelateerde artikelen en alternatieven onderaan de artikeldetailpagina weergegeven:

Weergave van alternatieven, gerelateerde artikelen en accessoires in het winkelmandje

Naast weergave op de artikeldetailpagina ondersteunen wij ook weergave op het moment dat de klant het artikel in het winkelmandje wil plaatsen. Op dat moment verschijnt er een pop-up waarin nogmaals de accessoires of gerelateerde artikelen kunnen worden getoond. Deze optie kan worden aangevraagd bij afdeling Klantgeluk mits er gewerkt wordt met het Next platform.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk door een e-mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.