Logic4

Fraudedetectie e-mail

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je er mee om kunt gaan als er een melding volgt inzake fraude detectie op een e-mail bericht of e-mail berichten die niet aankomen.

 

 

DNS Query controleren

Als eerder dient het domein gecontroleerd te worden of het helemaal goed ingesteld staat.
Dit kan gedaan worden door te gaan naar: http://www.dnsqueries.com

Op deze pagina dient het domein ingevuld worden bij ‘DNS Query’. Daarnaast dient er gekozen te worden voor het type ‘TXT’
Zie de volgende screenshot:

De hostname moet op de volgende manier ingevuld worden: www.testnaam.nl

Als dit gedaan is kan het SPF veld gecontroleerd worden op de inhoud. In de regel moet staan: dc10.logic4server
Eventueel kan het ook middels het IP-adres. Zie daarvoor de volgende regel:

v=spf1 include:spf.protection.outlook.com ip4:XXX -all
XXX= 82.75.64.22

Als deze zaken ingevuld zijn moet alles naar behoren werken.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Nieuws

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.