Logic4

Fraudedetectie e-mail

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je er mee om kunt gaan als er een melding volgt inzake fraude detectie op een e-mail bericht of e-mail berichten die niet aankomen.

 

 

DNS Query controleren

Als eerder dient het domein gecontroleerd te worden of het helemaal goed ingesteld staat.
Dit kan gedaan worden door te gaan naar: http://www.dnsqueries.com

Op deze pagina dient het domein ingevuld worden bij ‘DNS Query’. Daarnaast dient er gekozen te worden voor het type ‘TXT’
Zie de volgende screenshot:

De hostname moet op de volgende manier ingevuld worden: www.testnaam.nl

Als dit gedaan is kan het SPF veld gecontroleerd worden op de inhoud. In de regel moet staan: dc10.logic4server
Eventueel kan het ook middels het IP-adres. Zie daarvoor de volgende regel:

v=spf1 include:spf.protection.outlook.com ip4:XXX -all
XXX= 82.75.64.22

Als deze zaken ingevuld zijn moet alles naar behoren werken.

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met afdeling klantgeluk door een mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.