Met de module eenhedenregistratie is het mogelijk om periodiek voorschotten/afrekeningen te factureren richting een klant met een contract.
Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld het vastleggen van een contract o.b.v. printer afdrukken of een mobiel abonnement met MB’s.
De basis voor het factureren van opnamen/voorschotten/onderhoud begint vanuit een contract (al is het onderhoudsgedeelte ook los te gebruiken zonder contracten). Aan een contract zijn alle onderdelen gekoppeld en komen ze samen. In onderstaande diagram is de meest eenvoudige opzet van een contract uiteen gezet:
Bovenstaand diagram zou bijvoorbeeld een contract kunnen vertegenwoordigen met daaraan gekoppeld 1 printer, met 2 afspraken voor zowel kleur als zwart en een abonnement voor bijvoorbeeld huur.
De eenhedenregistratie kan complex worden opgezet met master tellers, mantelovereenkomsten, prijsindexering en zeer uitgebreide contracten. In de helpartikelen wordt de meest eenvoudige opzet al voorbeeld gebruikt. Begin de inrichting van de eenhedenregistratie met behulp van het help artikel Inrichting eenhedenregistratie.