Op de webshop is het mogelijk een uitgebreide dealerkaart te tonen. Daarop kan worden weergegeven welke dealers een product verkopen en wat voor soort dealer het is. Hieronder wordt beschreven hoe een dealerkaart kan worden ingericht en toegevoegd op de webshop.
De instellingen voor de dealerkaart zijn te vinden op het tabblad ‘Website’ onder het kopje ‘Markermaps’. Daar zijn drie instelschermen te vinden. Het eerste venster dat geopend moet worden is ‘Marker types inrichten’. In dit venster kunnen de icoontjes ingesteld worden die getoond gaan worden op de dealerkaart. Hierbij valt te denken aan een pijl, een logo, een punaise, etc. Het bestand dat geüpload moet worden dient het bestandsformaat .png of .jpeg te hebben. Hieronder zie je het venster waarin de icoontjes geüpload kunnen worden:
Nieuw (gele ster): klik op deze knop om een nieuw type (icoontje) toe te voegen.
Naam: vul hier de naam van het type in.
Afbeelding: klik hier om het gewenste icoontje te selecteren in .png of .jpeg formaat.
Op de dealerkaart kan er sprake zijn van verschillende soorten leveranciers / dealers. Zo kan een dealer een winkel zijn, een magazijn of een bijvoorbeeld een outlet. Op de dealerkaart wil je kunnen aangeven wat de onderlinge verschillen zijn. Dan kan door aan iedere categorie een apart icoontje toe te kennen. Dit wordt dan ook getoond bij de dealerkaart. Daar staat namelijk een overzicht van alle dealers en hun functies. De categorieën worden als volgt aangemaakt:
Type: door hier te klikken worden alle reeds aangemaakte types zichtbaar.
Nieuw (gele ster): door hier te klikken kan een nieuw type worden aangemaakt.
Naam: vul hier de naam van de categorie in. Bijvoorbeeld ‘Outlet’.
Markertype: koppel hier het markertype aan de categorie. Hierdoor worden dealers die als ‘Outlet’ zijn aangemerkt een ander icoontje dan de normale dealers.
Vervolgens kan de inrichting gebeuren om alle reeds aangemaakte en ingestelde opties met elkaar te laten samenwerken. Dan doe je door te klikken op ‘Markermap overzicht’. Hier kan worden gegeven welke eigenschappen worden toegekend aan welke dealerkaart. Het volgende venster dient ingevuld te worden:
Sleutel (1): dit is de naam van de dealerkaart en tevens de sleutel die moet worden gebruikt in het CMS item.
Nieuw adres (2): middels deze knop kan een ‘los’ adres worden toegevoegd aan de dealerkaart zonder dat hier een debiteur aan gekoppeld zit.
Selecteer adressen (3): door op deze knop te klikken wordt het debiteurenoverzicht getoond. Hier kunnen de verschillende relaties worden geselecteerd die toegevoegd moeten worden aan de dealerkaart.
Categorie (4): selecteer hier de categorie waaraan je de dealer wil toekennen. Bijvoorbeeld ‘Outlet’ of ‘Leverancier’.
Type (5): bij punt vier kunnen bijvoorbeeld drie leveranciers staan. Maar slechts één daarvan is de ‘hoofdleverancier’. Dat kan hier worden aangegeven.
Nadat alle instellingen goed zijn ingevuld kan de dealerkaart worden geplaatst op een CMS pagina. Dat moet worden gedaan door een CMS pagina te selecteren waarop de dealerkaart zichtbaar moet worden. Voor de dealerkaart kan een nieuwe CMS pagina aangemaakt worden, maar ook een bestaande worden gebruikt. Dat is een keuze. Op de CMS pagina dient de dealerkaart op de volgende manier beschreven te worden in het tabblad ‘Tekst’:
De gehele code kan worden overgenomen uit dit voorbeeld, behalve het deel achter de ‘_’ na het woord ‘markermap’. In dit voorbeeld staat daar ’testmap’. Die naam komt overeen met de sleutel die is ingegeven bij het venster ‘Markermap aanmaken’. Die verwijst naar de betreffende dealerkaart. Er kunnen namelijk meerdere dealerkaarten aangemaakt worden.
Daarnaast wordt in de hierboven getoonde code bij ‘zoomlevel’ het getal zeven getoond. Dat is een variabel getal en kan naar eigen wens worden ingegeven. Zoomlevel 3 is de wereldkaart, zoomlevel 4 zoomt hier meer op in, etc.
Op de webshop ziet de dealerkaart en als volgt uit: