Logic4

Blokkade afleverland wijzigen

Het afleverland van de goederenstroom is leidend voor de BTW bepaling per 1 juli 2021 zie ook: BTW inrichting Logic4
In Logic4 is het per direct niet meer mogelijk om in een order met een artikelregel het afleverland te wijzigen. Er wordt namelijk gekeken naar afleverland in combinatie met de BTW op artikelniveau.
Bij het wijzigen van het afleverland krijgt je een melding te zien dat dit om BTW technische redenen niet mogelijk is.

  • Overige bekende afleveradressen binnen het zelfde afleverland van de order kunnen nog wel geselecteerd worden.

Let op:

1. Wil de klant toch zijn/haar goederen naar een ander afleverland verstuurd hebben nadat de eerste levering al heeft plaatsgevonden?
Maak dan voor de klant een nieuwe order aan met de artikelen welke men geleverd wil hebben op het nieuwe afleveradres/land.

2. Wat gebeurt er als ik een offerte kopieer naar een order en ik wil het afleverland wijzigen?
Hierbij geldt dezelfde regel als bij een order. Het afleverland is niet te wijzigen op het moment dat er artikelregels in de order zitten.

 

Extra controle functie in de order

Er is een extra controle functie ingebouwd in het orderscherm. Op het moment dat je naar de informatie van de debiteur gaat of een order opslaat (bij de 1e keer in het orderscherm) waarbij er geen zone-grootboek koppeling is opgegeven voor het afleverland bij de artikelgroep dan krijg je deze melding te zien:

Er wordt verwezen naar de basis handleiding: Inrichting BTW Logic4

Het is belangrijk om er voor te zorgen dat er voor elk land van levering een zone-grootboek koppeling aanwezig is.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
2

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.