Het is mogelijk om naast de prijslijst die aan de webshop zit gekoppeld en een eventuele prijslijst op debiteurniveau ook korting aan de webshop te koppelen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als klanten op de webshop standaard 2% korting krijgen. Die maatregel kan meer online aankopen bevorderen. Om de webshop korting actief te laten worden dient de klant zelf instellingen te wijzigen in de backoffice maar dient ook Logic4 op de webshop een instelling goed te zetten.
Let op: neem contact op met de Servicedesk om de instellingen op de webshop actief te laten worden.
De korting die als extra korting op de webshop getoond kan worden stellen we bij de betaalmethodes. Er kan dus besloten worden om die korting bij bijvoorbeeld iDeal betalingen wel te laten gelden maar niet voor baliebetalingen. Hieronder hebben we de korting ingesteld bij de betaalmethode ‘Betaling vooraf’. De volgende instellingen dienen te worden gedaan:
Betalingsregeling %: geef hier het kortingspercentage (negatief) in wat klanten krijgen als ze op de webshop gaan bestellen. In dit geval is dat -5 = 5%.
Artikelcode: De korting wordt in de order als een extra orderregel weergegeven zodat de klant duidelijk ziet dat er een korting is verleend. Er dient dus eerst een artikel aangemaakt te worden waarna deze toegevoegd kan worden met de knop: ‘opzoeken’.
Om de betalingsregeling actief te laten worden op de webshop dient op het tabblad ‘Instellingen’ naar de ‘Systeem instellingen’ te gaan. Daar moet op het tabblad ‘Order’ het betalingsregeling artikel worden gekoppeld. En kan er gekozen worden of de webshop korting wel of niet over de verzendkosten berekend moet worden.
Hoe stel ik het artikel in voor de Betalingsregeling?
De korting die de klant ontvangt op de webshop wordt duidelijk weergegeven op de afrekenpagina. Hier ziet de klant heel duidelijk (als voor de juiste betaalmethode) wordt gekozen hoeveel (extra) korting de klant ontvangt op de aankopen.