Logic4

Barcode scanner instellen

Met Logic4 is het mogelijk om op verschillende manieren een orderuitlevering te doen. Hiermee bedoelen wij het klaarzetten van de goederen voor verzending naar de klant. Hoe je een order uitlevert wordt uitgebreid behandeld door de consultant tijdens de training.

In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je goed instelt om vanuit de software met een handscanner een uitlevering te doen. Middels de handscanner scan je de barcodes op de  pickbon en de bijbehorende artikelen die uitgeleverd moeten worden.

Let op: Logic4 levert zelf geen barcode scanners (de hardware). Daarvoor kun je terecht bij bijvoorbeeld Carema of POSdata. Zij werken ook met Logic4 en kunnen je goed adviseren.

Let op: Logic4 biedt meerdere scan apps voor onder andere orderuitlevering, inkooplevering controle, voorraadcontrole en verkooporders. Vraag hiernaar bij je consultant.

Inrichting voor het scannen

Met ‘Nieuwe uitlevering via scanner’ is het mogelijk om na het scannen van de pickbon/order alle artikelen die uitgeleverd moeten worden eerst te scannen. Alle artikelen die gescand zijn worden uitgeleverd op deze order. Wanneer je deze functie de eerste keer opstart, krijg je onderstaande melding:

Ga hiervoor via ‘Instellingen’ naar ‘Lokale instellingen’:

  1. Ga naar het tabblad ‘Printers/Scanners’.
  2. Zet het vinkje onder de kop ‘Barcode scanners’ aan.

Handscanner programmeren

De volgende handscanners zijn door Logic4 getest en goed bevonden:
o Zebra Symbol ls2208-SR20007R-UR (bedraad)
o Zebra Symbol li4278 (draadloos)

Let op: Je bent uiteraard vrij om een andere scanner aan te schaffen. Zorg er wel voor dat de scanner de volgende instelling bevat: ‘IBM Handheld USB’. Vraag dit altijd goed na bij de leverancier van de scanner.

  1. Sluit de scanner via USB aan op de computer.
  2. Wacht totdat alle piepjes en meldingen zijn geweest.
  3. In de handleiding van de scanner staan verschillende barcodes waarmee de scanner geprogrammeerd kan worden. Zoek naar de barcode ‘IBM Hand-held USB’. Scan deze barcode.
  4. Verifieer of de volgende driver is geïnstalleerd. Zo niet, doe dit alsnog.
    Zebra CoreScanner driver: https://www.zebra.com/us/en/support-downloads/software/developer-tools/scanner-sdk-for-windows.html
  5. Optioneel: Start de computer opnieuw op.

Pickbonrapport aanpassen

Op het pickbonrapport moet de systeembarcode toegevoegd worden. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Systeem’ > ‘Rapporten beheer’ en open het rapport ‘Pickbon’. Voeg het veld ‘txtSystemPickBonBarcode’ toe onder de eigenschap (Name).

Commando barcodes

Als de handscanner eenmaal goed werkt wil je zoveel mogelijk handelingen met de scanner doen. Om die reden zijn er commando barcodes ontwikkeld. Die barcodes kunnen gescand worden met de handscanner, waarna het systeem een geautomatiseerde handeling doet. De commando barcodes zijn te vinden via het tabblad ‘Instellingen’. Onder het submenu ‘Systeem’ staat onderaan de knop ‘Commando Barcodes printen’. Door daarop te klikken wordt er een A4 geprint die je kunt ophangen bij de kassa of in het magazijn.

De commando barcodes zien eruit zoals te zien in onderstaande afbeelding:

 

Uitleveren via scanner

Is de inrichting eenmaal voltooid, dan kun je hier een order uitleveren met de scanner:

  1. Ga vanuit het hoofdscherm naar het tabblad ‘Orders’.
  2. Klik op ‘Uitleveren’ om dit submenu te openen indien dat nog niet is gebeurd.
  3. Klik op ‘Nieuwe uitlevering via scanner’.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met de Servicedesk door een e-mail te sturen naar help@logic4.nl
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.