Binnen Logic4 is het mogelijk om te koppelen met verschillende aanbieders middels een connector. Deze connector haalt vaak o.a. artikelinformatie op om die vervolgens in Logic4 te verwerken. Het kan echter dat nadat een artikel door de connector is verrijkt met die informatie er vervolgens eigen informatie aan toegevoegd moet / wil worden. Om die informatie bij een volgende synchronisatie niet te laten overschrijven door de connector is het tabblad synchronisatie aangemaakt.
Het tabje ‘Synchronisatie’ is te vinden op het tabblad ‘Artikelen’ en dan vervolgens te kiezen voor de artikeldetailpagina. Die kan worden gevonden door een nieuw artikel aan te maken of een bestaand artikel te bewerken. Op het tabje ‘Synchronisatie’ staan verschillende opties die gelden voor het specifieke artikel waarvan op dat moment de artikeldetailkaart is geopend. Door een vinkje te zetten bij de betreffende optie wordt dat specifieke veld niet overschreven / aangepast bij het draaien van de connector.
Het is mogelijk om voor meerdere artikelen tegelijk de synchronisatie opties in één keer te aan te passen en/of in te stellen. Dit kan door in het artikeloverzicht de gewenste artikelen te selecteren en vervolgens op de rechter muisknop te klikken. Vervolgens verschijnt er een menu waarin gekozen moet worden voor: Wijzigen > Synchronisatie opties > de gewenste setting kiezen.