Logic4

Aanmaken van een artikelstatus

Binnen Logic4 is het mogelijk om zelf artikelstatussen aan te maken. Standaard zijn een aantal artikelstatussen aangemaakt zoals ‘gewoon leverbaar’, ‘niet meer leverbaar’ of ‘vervallen’. Een artikelstatus wordt ingevoerd op de artikelkaart én is tevens een verplicht veld. De artikelstatus kan worden weergegeven op de webshop maar wordt ook gebruikt als variabele waarde bij bijvoorbeeld het aanmaken van een voorraadteksten.

Aanmaken van een artikelstatus

De artikelstatus kan worden aangemaakt door te gaan naar het tabblad ‘Artikelen’ en daar te kiezen voor ‘Artikel statussen’ onder het kopje ‘Inrichten. 

In het venster ‘Artikel statussen’ kunnen de verschillende artikelstatussen worden aangemaakt. Door te klikken op ‘Nieuw’ worden alle vermelden leeggemaakt en kan er een nieuwe status worden aangemaakt. De volgende velden en opties kunnen worden gebruikt:

Productstatus: dit is de naam die nieuwe status krijgt. Hier kan bijvoorbeeld worden gekozen voor: ‘op bestelling’.
Tonen op website: als dit vinkje wordt aangezet mogen artikelen met deze status worden getoond op de webshop. Het kan ook voorkomen dat dit niet wenselijk is. Denk daarbij aan bijvoorbeeld artikelen met de status ‘Nooit meer leverbaar’.
Meenemen in inkoopproces: als dit vinkje wordt aangezet mogen artikelen met deze status worden meegenomen in het inkoopproces en dus ook worden besteld bij een leverancier.
Artikel is vervallen: zie hiervoor de omschrijving die wordt getoond bij het vraagteken. Die tekst is ook weergegeven op de afbeelding hierboven.

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.