Logic4

Aanmaken proefartikel

Beschikbaar vanaf Desktop en Webshopversie: S142.

Het is mogelijk om een proefartikel (staal aanvraag/ monsterartikel) aan te maken en deze vervolgens te koppelen aan een product. Dit biedt je de mogelijkheid om voor je klanten bijvoorbeeld een staal/monster van je product te kunnen leveren.
Hoe je dit inricht en hoe dit werkt leggen we je uit in deze handleiding.

 

Stap 1: Aanmaken van een proefartikel

Om een proefartikel aan een artikel toe te voegen dient dit een voorraad houdend artikel te zijn. Als voorbeeld hebben we een Kleurenwaaier aangemaakt.

Afhankelijk van de webshop instelling “Niet meer verkopen dan vrije voorraad” kan het proefartikel in de winkelmand worden geplaatst.

1. Indien de webshop instelling “Niet meer verkopen dan vrije voorraad” is geactiveerd en vrije voorraad van Proefartikel = 0 dan kan deze niet in de winkelmand worden geplaatst.
2. Indien de webshop instelling “Niet meer verkopen dan vrije voorraad” niet is geactiveerd en vrije voorraad van proefartikel = 0 dan kan het artikel wel in de winkelmand worden geplaatst, afhankelijk van de beschikbare vrije voorraad.

Let op:
Dit moet een enkelvoudig artikel zijn en kan dus niet uit varianten of een samengesteld product bestaan:

  1. Net als bij een normaal artikel koppel je het artikel aan een Merk
  2. Het artikel dient aan een voorraad houdende groep gekoppeld te zijn. Maak hier een aparte artikelgroep voor aan of koppel deze aan een bestaande.
  3. Voorraad houdende artikelen dienen aan een leverancier gekoppeld te worden. Selecteer hier een leverancier.
  4. Via tabblad Voorraad kun je een Max aantal te bestellen opgeven. In dit voorbeeld gaan we uit van (maximaal 1 te bestellen) aantal per klant.
  5. Koppel het artikel aan de webshop.

Stap 2a: Koppelen van een proefartikel aan meerdere artikelen

Vanuit een proefartikel is het mogelijk om deze aan meerdere artikelen tegelijk te koppelen, in dit voorbeeld hebben we het Proefartikel gekoppeld aan het artikel Eiken vloer:

 

  1. Maak een proefartikel aan zoals de stappen hierboven of wijzig een bestaand proefartikel.
  2. Kies voor Tabblad: Gerelateerde artikelen.
  3. Kies hier tabblad: Proefartikel
  4. Voeg hier de artikelen toe waaraan je het Proefartikel wilt koppelen.

Stap 2b: Koppelen proefartikel aan één artikel

In bovenstaande situatie hebben we eerst een proefartikel aangemaakt en vervolgens gekoppeld aan een artikel Eiken vloer.

In onderstaande situatie leggen we uit hoe je vanuit het artikel Eiken vloer een proefartikel toevoegt:

Een proefartikel (ofwel: Monster, Staal) is een eenvoudig voorraad houdend artikel. Dit artikel is vervolgens te koppelen aan een artikel waarop je de mogelijkheid wilt bieden om een proefartikel te kunnen aanvragen. In dit voorbeeld gaan we uit van een staal aanvraag (Kleurenwaaier) die is gekoppeld aan een Eiken vloer zoals te zien is in de afbeelding hier boven.

Aan de Eiken vloer is een proef artikel toegevoegd, Kleurenwaaier:

  1. Wijzig het artikel waaraan je een proefartikel wilt toe voegen
  2. Ga naar Tabblad: Gerelateerde artikelen
  3. Kies hier voor Proef artikel
  4. Voeg hier het proefartikel toe.

Proefartikel op de webshop

Een proefartikel kan los worden verkocht. Het is een enkelvoudig voorraad houdend product. Je zou hier voor je klanten een aparte artikelgroep voor kunnen aanmaken waar enkel dit soort proefartikelen worden getoond. Op deze wijze kan er een aparte artikelgroep pagina of losse CMS pagina met deze producten van worden gemaakt.

Wanneer een proefartikel wordt gekoppeld aan een artikel zoals bij stap 2a en stap 2b is uitgelegd dan wordt deze als volgt zichtbaar bij het artikel.
Uitgangspunt:
– Het proefartikel kan per klant maximaal 1x worden besteld. (Dit is per proefartikel in te stellen maar voor een proefartikel is dit de gewenste inrichting).

Er is een extra knop beschikbaar onder de Winkelwagen knop die er voor zorgt dat er één proefartikel wordt toegevoegd aan je winkelmand. Op basis van de eerdere beschrijving in deze handleiding kan de klant dit proefartikel maar één keer toevoegen (dit betreft de maximale verkoophoeveelheid).
Indien de klant probeert dit artikel nog een keer toe te voegen krijgt men een melding te zien:

Het zelfde geldt voor de artikel detail pagina:

Nadat het artikel is toegevoegd aan de winkelmand en de klant heeft deze besteld dan wordt dit artikel als aparte artikelregel toegevoegd aan de order. Afhankelijk van of er voorraad is kan deze worden uitgeleverd.

Knoppen en teksten op de webshop

De volgende teksten zijn op aanvraag door de Servicedesk aan te passen:

 

Teksten aanpassen?
Stuur een e-mail naar help@logic4.nl met het verzoek aan de Servicedesk om deze tekst aan te passen

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
0

Nieuws

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.