Webshop

Aanbiedingslabel & Actielabel

Er kan bij een artikel een aanbieding layer gemaakt worden. Dit kan direct op het artikel zelf vanuit het artikel overzicht, of via een actielabel die je vervolgens aan meerdere artikel(groep)en koppelt. Beide manieren hebben hetzelfde resultaat, er komt dan een laag over de artikel(groep) afbeelding op de overzicht pagina’s en de artikel detail pagina. Beide manieren worden hieronder uitgelegd.

Aanbieding/actielabel artikel niveau

Op artikel niveau kan je via het tabje “aanbieding” een actielabel toevoegen (tevens kan je hier ook een van voor prijs instellen als het om een aanbieding gaat, of een artikel aan een aanbiedingsgroep koppelen)

De kleur coderingen uit onderstaande overzicht kunnen worden ingegeven bij “Actielabel klasse”.

De tekst die in het label geplaatst dient te worden kan je invullen bij “Actielabel tekst”.

De volgende kleurcoderingen kunnen hier ingevoerd worden:

 

 

 

 

 

 

 

Hieronder een voorbeeld van een ‘label-blue’ met de tekst “€ 20.- retour”.

Aanbieding/actielabel via het Actielabel overzicht

Waar bovenstaande oplossing vooral bedoeld is voor artikel specifieke labels, kan je ook algemene actielabels aanmaken en die aan meerdere artikel(groep)en koppelen. Bij de artikel groepen komt er dan een actie label op de overzichtspagina, bij artikelen op de overzichtspagina’s en de artikeldetailpagina. Het menu voor de actielabels vind je onder: Artikelen -> Artikelen -> Actielabel overzicht

Vervolgens opent het volgende scherm en zijn er een aantal zaken die je kan instellen. Zoals je ziet heb je hier al meer opties dan op artikel niveau.

  1. Interne naam – Dit is een naam die je zelf mag bepalen om straks in het overzicht duidelijk te herkennen over welk actielabel het gaat
  2. CSS class – Hier mag je dezelfde kleur code kiezen als in het overzicht van de labels op artikel niveau
  3. Geldig van / tot – Dit is handig om alvast een label aan te maken die in de toekomst actief moet worden, of na verloop van tijd komt te vervallen
  4. Actief (vink) – Hier kan je actie labels mee activeren/deactiveren (vaak handig als er geen van / tot datum wordt gebruikt)
  5. Taal – Hier kan je per taal instellen wat er in het actie label moet komen te staan qua tekst
  6. Websites – Hier bepaal je op welke websites de actie labels zichtbaar worden (verplichte keuze ook al heb je maar 1 shop)
  7. Artikelen – Hier selecteer je via het de knop toevoegen welke artikelen het label moeten krijgen (multi select is mogelijk)
  8. Artikelgroep – Hier selecteer je de artikelgroepen die het label moeten krijgen (minder belangrijk, maar handig als een aanbieding voor een hele groep geldig is)

TIP: Het is mogelijk om een eigen design toe te passen op de actielabels, dit is aan te vragen via een Lisa maatwerk design wens

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen?

Neem dan contact op met Customer Solutions door een melding in te dienen via logic4.topdesk.net
Geschreven door
Heeft dit artikel geholpen?
0
1

Over Logic4

Logic4 ontwikkelt en implementeert een alles-in-één oplossing voor bedrijfssoftware en e-commerce. Als enige partij in Nederland bieden we een totaalpakket voor webshop, voorraad, artikelbeheer, kassa, inkoop, orderverwerking, CRM, facturatie, boekhouding, B2B/B2C, managementinformatie en meer. Onze klanten zijn (middel)grote groothandels, vakhandels en retailers. Zij profiteren voor een vast maandelijks bedrag van een volledig geïntegreerde frontoffice en backoffice en continue gratis doorontwikkeling.